Salam Ramadan

dah terlewat ke nak post? HAHA. aku ni sungguhlah out-dated. XD hari pertama puasa gi post pasal University things! HAHAHA. mentang-mentanglah tak puasa. shusshh! ( aku dah berjangkit dengan kawan aku yang bangga gila bersahur pukul 2.30pm tadi di bawah tangga LIB  =.=' ) sungguh memalukan. kalau dia cerita @ perempuan je tak pe. dengan lelaki sekali dia cerita. BIJAK sungguh hang ni, Paie. baik tak payah sorok2 tadi. masuk je kelas sambil pegang roti & air 100plus hang tu.

siapa nak?? XD
ni aku nak story pasal Ramadan aku di Araustralia. cerita bermula seminggu lebih awal. iaitu tepat2 hari selepas habis mid-sem-break, aku ganti puasa. sebab aku PK : sama je! aku puasa, aku tak puasa, aku still makan banyak tu gakk. so, buat kali pertamanya untuk tahun 2011 aku ganti puasa. HAHAHA. yolah, dah tak de orang nak belanja makan tengahari, kan?? :P

hari isnin itu, tak lah penat mana punn~ aku sorang je kott yang puasa. kawan2 aku selamba je. kunun nak teman time aku berbuka.  tapi sementara menunggu waktu Maghrib, dorang makan coklat depan aku. siap jamu aku makan lagi tu. memang terbaiklah korang ( Shiiro & Paie ) ! --- kemudian, Selasa, Rabu, Khamis, dan seterusnya sehingga Sabtu kami berpuasa bertiga. XD oleh itu, bagi kami, AHAD sebelum masuknya bulan Ramadan adalah HARI RAYA! XD XD XD XD XD  sebenarnya aku tak sangka yang aku hidup lagi walaupun setelah seminggu berpuasa as a student in college. ( sebab sebelum ni punyalah tak tahan dengan PANAS, PENAT, DLL )

bas uitm NR ONLY!! faham? budak kolej, berhambuss! cehh, benci.
bila tibanya Ramadan, tiba-tiba aku terasa. terasa sangat yang tak de family @ sini. sebelum ni, biasa2 je. oh, adakah aku akan menitiskan air mata mahal ku ini di bulan mulia, Ramadan di sini buat kali pertama??

demi menghilangkan rasa pelik itu, aku dan kawan-kawan aku kununnya nak berbuka puasa beramai-ramai di KFC, Araustralia. memang sedap gila kott makan goreng. kenyang gila!  XD yang part paling best, kitorang ada night-class hari gi berbuka @ luar tu. ingat boleh lah balik naik bas UiTM NON-RESIDENT tuu~~! tapi pakcik bas tu macam banggang! tahu-tahu je kitorang ni budak part1 ( confirm resident ).  SUMPAH pakcik tu bahalol  ikut peraturan gila! pakcik bas lain tak pernah bising pun kitorang ( budak part 1 ) ni naik bas NR.
C-mart. this is what we have here, in Araustralia.
bagi mengGEMPAKkan lagi cerita, TEKSI tak ada! kitorang call semua tak nak amik. serius, takot. dah lambat nak gi class. sebahagian BESAR dari kami, dah selamat naik bas pakcik banggang  tu ke UiTM. kitorang ni terpinga-pinga tak tahu mana arah untuk dituju. 5 orang yang di tinggalkan : MJ, Shiiro, Yani, Hakimi, Mior. 3 perempuan, 2 lelaki. apakah penyelesaiannya? JALAN KAKI!! yep, jalan kaki dari C-mart ke UiTM. oh, it's not that far. it's only takes 5 minute if you're in vehicles. but if you WALK, it takes 1 & 1/2 hours!!! boleh bayangkan tak? kelas start pukul 8.30, & kami-kami ini tiba pukul 9.30pm. && walaupun dengan rupa yang sudah sungguh menyedihkan, lecturer kami tetap ingin menghukum kami. dia suruh buat expression-without-voice.
#1, MIOR , sedih.
#2, HAKIMI, geram.
#3, SHIROO, happy gila
#4, YANI, muka blurr
#5, MJ ( aku la tu ), frust.

paie & kekasih giginya, HAKIMI.
sumpah segan gila kott! dah lah aku orang last. semua orang tengok. & bersorak untuk 'act' aku. sumpah segan gila 1 kelas tengok expression frust aku. XD tapi, OK-lah. menjadi gak. cepat je aku dapat duduk. ngihihi~

jadi, konklusinya.... adakah aku akan repeat kenangan itu? jalan kaki ke UiTM pada waktu malam, mungkin. it's actually lagi best jalan kaki dari masuk kelas 118 yang bosan itu. HAHAHAHA.

hari ini, aku berbuka puasa dengan kawan2 aku lagi. waktu tunggu waktu berbuka, aku yang tak boleh puasa ni pun, dengan selambanya sedut air yang ditangan ku. pastu shiiro kutuk2 mamat @ belakang,
"Pegang je punn. tak payah lah tengok macam tu sekali" ( innocent. tak nampak aku sedut air tu )
"oh, dia pandang? aku minum tadi~"
"MJ!! jangan malukan kita!!"
kemudian, seperti biasa... kami akan Laugh OUT Loud! XD

Comments

  1. heyy, boyfren I marah nanti macamana??????????

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kisah aku berhenti kerja.

Aku Perempuan Materialistik

Ma <3! ;]