Posts

Showing posts with the label life

Life (part 2)

I'm blessed, and I'm happy with my life. Probably happier than you imagine I am. Aku ada seorang kakak yang selalu jadi penasihat. Aku ada 3 orang dayang dan seorang body guard. #eh bukan. 3 orang adik perempuan dan seorang adik lelaki. Aku ada soulmate. Aku ada best buddies. Don't ask me. I don't know how I can have a besties. I have friends that I would like to call my BFF. They are super nice. The thing is... I don't deserve to be their BFF. I mean... I'm a terrible person. A terrible friend. I don't understand why on earth are they still talking to me. If I were them, I wouldn't talk to myself. Most people say I'm smart. sometimes I think I am. But most of the times, I don't. I'm just lucky. These are only part of list. I am very lucky. VERY. Alhamdulillah. :)

Life (Part 1)

my life is hard. but I know, there are a lot of other people whose life is harder. that is why I'm trying my best not to complain. especially in front of my parents. I know they are giving us the best they can. even sometimes, it is not enough pernah, beras tinggal sikit. so, masak apa yang ada je. my mom dah asingkan bahagian ayah siap2. kitorg pulak, kebulur semacam hari tu. berebut nak makan. ayah baru balik, dia tahu tak cukup, dia bagi bahagian dia kat kitorg. padahal dia baru balik kerja. penat. kitorg duduk rumah tengok TV, tinggikan bil elektrik bulanan je. every year, balik kampung. 2 orang kena naik bas. Sbb sempit. masa beraya ke rumah makcik2, ayat yang sama kedengaran "alaa~ kesiannya~ 8 orang dlm satu kereta. tak sempit ke?" eyy, soalan bangang apakah ini? MESTILAH SEMPIT! KERETA PERSONA! kau ingat aku suka ke macam tu? kau ingat aku happy dapat makan bahagian ayah aku? kau ingat aku suka ke aku kenyang, ayah aku lapar? kau ingat aku suka? kau ingat ...

I like...

Aku dah lama minat kat dia. Dia tak lah baik mana. Nak kata jahat pon tak. Lebih kepada baik, my guess. Hehe.Ya, memang kawan2 dia lagi cantik daripada dia. Tapi... Aku memang minat kat dia. Her looks, her style, herself. Look at her. Very cute, attractive, and decent. I mean... How did she do that?? Hari ni masa tunggu bas, dia pon ada. Dia datang ke arah aku. Dupdapdupdap. Dia senyum. Arghhh~ melting wey! Pastu dia... Duduk. Baru aku perasan, sebelah aku kosong. Tapi... Still... Dia duduk sebelah aku. Aku sangat gembira hari ini. Oh, look at her phone chain. Ada bendera Palestine. How thoughtful. Oh~ birthday dia 8 April. I hope she is younger than me. Hmm...By her look, she is. Kau kat mana? Kau kat mana tu? Jadi budak perempuan tu? Atau jadi lelaki stalker tu? Hahaha. Yeah, I made up that story. Dan kalau kau feeling masa baca, kau ada masalah terlalu banyak berangan. Aku sarankan kau berhenti tengok cerita cinta dan berhenti baca novel, serta berhenti baca buku motivasi cint...

Live or Love?

Image
Live : hidup Love : cinta / sayang aku pilih terms bahasa inggeris sebab aku rasa akan lebih sampai maksudnya pada pembaca. bagi aku cinta itu terlalu tinggi nilainya utk di sandarkan kepada seseorang. dan sayang pula tidak begitu sinonim dengan hubungan antara lelaki dan perempuan. sayang itu... lebih kepada hubungan dengan keluarga, dan rakan2. feeling2 yang lebih daripada kawan atau keluarga itu... aku lebih selesa guna love. it's... amazing how 'love' can be so general yet so specific, aite? live pada tajuk itu maksud aku... menghidupkan (Living), enjoy, berseronok. aku pernah percayakan cinta. and it sucks. it does not exist. hahahaha. i mean... cinta antara lelaki dan perempuan, yg belum bernikah. it's... bullshit. trust me. kalau kau tergolong dalam golongan yang mempercayai such love, you're going to get hurt so badly. I used to believe in such love and to make things worse, I believe that I've found the love of my life. the one I'm going to mar...