FINAL letter.


itu dulu. Dulu aku nak rematch dengan kau atas apa yang kau dah buat. Kau dan kawan-kawan kau tu. Sekarang aku dah lupakan plan aku untuk rematch. Tapi aku rasa tidak tenang selagi aku tak officially end it up.

Jadi aku decided untuk end it up here, NOW. Smile Biarlah kau tak baca pun. Yang penting, aku dah let go ; FOREVER!

My FINAL letter to you / it’s a GOOD BYE FOREVER letter ;

Waktu mula-mula dulu, aku memang nak rematch. Aku tak boleh fikir tentang benda lain selain rematch. Jadi aku tak marah sesiapa. Sebab bagi aku, player nya cuma aku & kau. Orang lain tak perlu tahu.
@ that time, kau player. Aku cuma watak dalam permainan kau. Jadi, aku decided untuk terus mainkan watak yang kau bagi aku itu. Dan senyap-senyap aku akan try rampas controller kau.

but guess whuat? Aku tak boleh. Aku benar-benar tak boleh. Aku tak boleh teruskan plan aku itu. & aku tak boleh terus mainkan watak itu. Aku tak sanggup.
“But there's a side to you
That I never knew, never knew.
All the things you'd say
They were never true, never true
,
And the games you play
You would always win, always win” – Set Fire to The Rain, Adele.
Kau memang akan selalu menang. Sebab aku tak cukup kuat untuk rampas controller itu dari kau.
TAPI, pernahkah kau terfikir mengapa aku lemah?

SmileAku lemah pada plan yang aku sendiri buat. Aku sebenarnya bukan lemah sebab kau sedang control aku. Aku lemah kerana aku tak mampu lawan perasaan aku sendiri.

Tahu apa perasaan itu? BENCI? YA. Aku bencikan perangai kau yang super-teruk itu. Aku TIDAK SUKA pada kau sebab kau JERK!

MALANGNYA, bukan itu perasaan yang aku tak boleh lawan. Sebab aku boleh atasi perasaan itu lagi. Buktinya, aku masih boleh bercakap dengan kau bila perlu.

Perasaan itu ialah, TAK BOLEH TERIMA.



untuk rematch, aku perlu pura-pura memainkan watak itu secara suka-rela. Masalahnya ialah, aku dah tak boleh terima arahan kau! aku dah putuskan wayar controller kau! Jadi aku sekarang on my own. Aku dah dapat function otak aku balik. I’m a player now, NOT A TOY! jadi aku tak boleh lari dari perasaan aku. AKU TAK BOLEH TERIMA KAU LAGI!!

Adakah kau tahu? Aku cakap pada diri aku setiap pagi, “today, i’ll rise & play this rematch things”. SETIAP PAGI! yet, i’ve failed.

Tahu tak kenapa? Sebab aku dah tak boleh terima kau lagi. Mata aku, telinga aku,mulut aku,  hidung aku, kaki aku, tangan aku, otak aku, semua dah tak boleh terima kau! EVEN KULIT AKU PUN TAK BOLEH TERIMA KAU!

Mata aku pedih tengok kau. Telinga aku berbulu dengar suara kau. Mulut aku tak nak langsung sebut nama kau. Hidung aku hibu bau busuk bila ada kau. Tangan aku terasa ringan ; nak tumbuk muka kau. Kaki aku sentiasa ringan untuk pijak kepala kau. OTAK AKU TAK BERHENTI IMAGINE AKU DAPAT PIJAK-PIJAK MUKA KAU! Kulit aku gatal-gatal bila ada kau.

Atau secara ringkasnya, Every each of my molecules HATES YOU!

Jadi macam mana aku boleh lakonkan watak yang selama ini kau mainkan pada aku? MACAM MANA? KULIT AKU PUN DAH TAK BOLEH TERIMA KAU!.

& aku sedar kenyataan yang aku tak mampu lawan perasaan aku itu. Jadi aku dismiss this rematch mission.

Aku rasa lebih elok kalau aku focus pada mission yang lebih berfaedah
YOU ARE ONCE EVERYTHING TO ME. NOW, YOU ARE NOTHING MORE THAN A SHIT!

untuk maafkan kau dan kawan kau itu… Aku dah maafkan secara lisannya. Secara ikhlasnya, BELUM.
Aku rasa… aku akan puas hati kalau kaurang berdua bersanding atas satu pelamin sebagai pasangan suami-isteri. Seriously sejak aku tahu perkara sebenar, aku berharap kaurang berdua akan jadi pasangan suami-isteri. Dua-dua pembelot, dua-dua hipokrit! hmm~ sesuai sangat! Red heart

Aku minta maaf. Aku sungguh dah tak boleh terima kau. SUNGGUH.

Maybe you played me. but, FACE THE FACTS that it’s me who left the game.

GAME OVER, BABY BOY!

Comments

Popular posts from this blog

Kisah aku berhenti kerja.

Aku Perempuan Materialistik

Ma <3! ;]