Lelaki

Lelaki ini... makhluk bumi yang sukakan adventure. Itu nature dorang. Maybe because... well, dorang lebih kuat daripada perempuan ( overall ). Dah, dah. Tak payah nak deny semua itu. memang sekarang ini, apa kerja yang lelaki buat, perempuan pun boleh buat. TAPI lelaki kena ingat : ada 1 kerja yang PEREMPUAN je boleh buat. Lelaki tak akan boleh buat. XD ( tolonglah jangan tanya kerja apa, eh? Kalau tak tahu, search sendiri @ google ). So, perempuan... PLAY HARD-TO-GET. Dorang suka. Kalau korang suka dia, pahtu dia pon suka korang, PLAY IT HARD juga. Jual mahal la wey! Buat apa rushing? Dia dah cukup duit nak pinang anak dara orang dah ke pun, adui~! Weh, tak payah nak risau sangat pun dengan mamat tu. stick to this, "Kalau dah jodoh, tak ke mana". Kalau dorang give-up dengan kaurang, biarlah. Kau rugi apa? Tak rugi apa-apa pun, kan? Ada gigi kaurang gugur everytime kaurang kecewa? Tak kan? Tak kan? Tak akan. OK, memang sakit. SANGAT sakit. Aku tahu. Tapi, kaurang cubalah buat diri kaurang percaya yang dia tu tak diciptakan untuk kaurang. kalau tak boleh lupa, SIMPLY tak boleh, cari lah cinta-Nya. Dah jadi fitrah manusia, nak disayangi & menyayangi. Minta dengan Dia, sebab Dia Maha Tahu, Maha Pemurah, Maha Pengasih. Dia akan bantu.

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui." (Surah. Al Baqarah:216)

Another thing, lelaki memang cermin. MEMANG CERMIN. Aku cakap "memang" sebab, ada perempuan yang nak lelaki menjadi cermin diri dia. Well, diorang memang cermin kaurang. Ni aku belajar dari Mr.K : " lelaki akan jadi malu kalau perempuan malu." Kalau nak tahu siapa kaurang pada mata lelaki, tengok sikap lelaki-lelaki terhadap kaurang. kalau diorang sopan dengan kaurang, maknanya imej kaurang, imej seorang perempuan yang SOPAN. Kalau dorang selamba je mencarut-carut dengan kaurang, maknanya imej yang kaurang tonjolkan ialah, imej seorang perempuan yang kurang baik. BUKAN jahat atau tak baik, cuma... KURANG baik. Kalau diorang tak sentuh kaurang, tak minta kaurang sentuh diorang, maknanya, imej kaurang pada diorang ialah seorang perempuan yang suci. Lelaki yang BAIK tak akan cuba rosakkan perempuan yang baik. Lelaki baik, kalau perempuan baik.

 "Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik." (an-Nur':26)

**this is posted due to My New Neighbour respond towards my BLOG. J
Ehem, amacam? Blog aku pasal diri aku sahaja, ke? ( err... aku nak tukar banner aku. =.=' )

Comments

Popular posts from this blog

Kisah aku berhenti kerja.

Aku Perempuan Materialistik

Ma <3! ;]