ikut jejak omputih... atau hindarkan omputih???

sticker di kerata ku.
wwll, aku sebenarnya suka negara barat. dorang open minded. tapi, sebab open minded dorang ini lah juga banyak masalah lain timbul. wow! im typing in the dark. hahaha. XD orang ramai berpendapat bahawa omputih ini jahat-jahat belaka. well, aku tak setuju langsung. to be truth, aku lebih suka dorang berbanding some of us in malaysia. mungkin korang akan cakap yang... omputih jahat. serang palastine, iraq, dll. tapi cuba tengok balik apa yang korang dah buat untuk bantu saudara-saudara di palastine, di iraq?? ada korang boikot barangan dorang? ada? tak. cakap pandai. orang kita memang macam itu. GEBANG. berbuih mulut 'MENGUTUK SEKERAS-KERASNYA'. aku pula, berbulu telinga aku dengar ayat 'mengutuk sekeras-kerasnya' korang itu. apa yang korang buat? join mogok? tunjuk perasaan secara aman? korang ingat ISRAEL tu tengok ke korang buat semua itu? eh, sebelah mata pun dorang tak peduli lah! tahu kenapa? sebabnya... lepas penat korang memekik, MENGUTUK SEKERAS-KERASNYA, berjalan sepanjang 100km, korang akan singgah McD. beli air, burger & macam-macam lagi untuk hilangkan rasa haus tekak itu, hilangkan rasa lapar, rasa penat korang itu. korang tahu macam pergi usaha korang tu?? lobang jamban juga. aku nak cakap BODOH, nanti ada orang marah. nak cakap lembab, terasa. bila aku cakap, tak nak percaya. tak nak dengar. kalau korang rasa perkataan BOIKOT itu kolot, gunalah perkataan HAK ASASI MANUSIA. sebab aku kagumi omputih ialah, kesedaran umum dorang. kesedaran tentang hak asasi manusia yang telah dicerobohi oleh kerajaan mereka sendiri. kalau dorang nak buat sesuatu, dorang buat betul-betul. bukan separuh ikut, separuh buang. kalau macam yang korang perjuangkan, sama je macam ada pintu, tapi tak boleh kunci. nampak susah nak masuk, tapi hakikatnya pencuri senang masuk.

akhirkata : sorry kalau terkasar bahasa. MANIS SINISKU, remember?

Comments

Popular posts from this blog

Kisah aku berhenti kerja.

Aku Perempuan Materialistik

Ma <3! ;]