I could do better!


Hari ini… aku pergi cari kerja kat Jusco. Mula-mula aku pergi TGV cinema. Tapi… rasa macam tak sesuai dengan jiwa aku yang tak suka sangat bersosial ini. Lalu aku pun berjalan away from TGV cinema. Apabila aku lalu dihadapan kedai alat muzik, satu lagu cinta yang bernada ceria dimainkan. Tiba-tiba seorang lelaki keluar dari kedai itu. Dia memandang aku. Aku dah cuak. Lalu dia berkata, "saya dah lama suka kat awak. Tapi sekarang baru berpeluang nak cakap" . kata-katanya itu, dalam alunan music. Sungguh sempurna. Sungguh romantis. Hampir aku jatuh hati. Tapi tidak. Kemudian aku senyum tak ikhlas. Dan terus berjalan. Tiba saat liriknya keluar, dia ikut menyanyi sekali. Ouh! Merdunya suara. Tapi… aku terus berjalan. Semua orang yang ada disekeliling, pandang aku. Aku buat bodoh jelah. Segan gila! tapi dia tetap ikut aku dari belakang. Kemudian dia halang laluan aku. Sambil menyanyi, dia tunjukkan aku ke satu arah. Rakan-rakan dia sedang memegang gambar aku yang di print dalam saiz A4 kat merata-rata tempat! Padanlah semua orang pandang. Segan gila. nak sorok muka! Lalu aku berlari ke arah tandas. Tapi seorang mak cik tahan aku. Aku tak faham kenapa. Kemudian, dia tunjuk aku arah dibelakang aku. Di belakang aku ada kedai CD. Bila aku menoleh… OMG! My face is on the screen!! Time itu… aku tak boleh lari lagi. Sungguh sempurna. Dia kemudian muncul dari dalam kedai CD itu. Memegang bunya ros merah. Sedang dia berjalan kearah aku…. Tangan aku dipegang oleh seseorang. Aku pandang orang itu. Kulitnya putih, dia berkaca mata. Lelaki berkaca mata itu pun berkata, "Hottest girl in city" sambil mencium tangan aku. Aku tergamam sampai tak boleh nak tarik tangan aku. Kemudian, dia tanggalkan his sunglasses. Matanya sepet. Sebentar. Aku kenal dia! Dia ialah… LEE JUN KI! Actor, singer, model terkenal Korea! The top on the list! Aku pun berkata… "awak…pakai ANTING_ANTING!"
Kemudian… aku tak ingat apa yang terjadi. Mungkin aku pengsan, atau mungkin aku dah tak tahu nak tulis apa.

Kesimpulannya : KORANG KENA KELENTONG! Hahaha.

Comments

Popular posts from this blog

Kisah aku berhenti kerja.

Aku Perempuan Materialistik

Ma <3! ;]