Live or Love?

Live : hidup
Love : cinta / sayang

aku pilih terms bahasa inggeris sebab aku rasa akan lebih sampai maksudnya pada pembaca.

bagi aku cinta itu terlalu tinggi nilainya utk di sandarkan kepada seseorang. dan sayang pula tidak begitu sinonim dengan hubungan antara lelaki dan perempuan. sayang itu... lebih kepada hubungan dengan keluarga, dan rakan2. feeling2 yang lebih daripada kawan atau keluarga itu... aku lebih selesa guna love. it's... amazing how 'love' can be so general yet so specific, aite? live pada tajuk itu maksud aku... menghidupkan (Living), enjoy, berseronok.

aku pernah percayakan cinta. and it sucks. it does not exist. hahahaha. i mean... cinta antara lelaki dan perempuan, yg belum bernikah. it's... bullshit. trust me. kalau kau tergolong dalam golongan yang mempercayai such love, you're going to get hurt so badly.

I used to believe in such love and to make things worse, I believe that I've found the love of my life. the one I'm going to marry. the one who will grow old with mey. that is... the dumbest thing I ever did. lepas tu apa jadi? like I said, it going to hurt so badly. and yea, i got broken hearted. not just broken. it tears me apart. I'm lost. I'm just... empty. I have trouble trusting people ever since. I lost my confidence. broken heart makes me think that I'm worthless. Aku rasa aku bodoh, aku tak cantik, aku jahat, aku kejam, aku... tak di sukai, tak menarik. and that's hurt. A LOT! It look me 1 years to recover. but not fully. definitely not fully. hahahaha.

tapi aku belajar untuk terima takdir dan memaafkan orang lain. lagipon, lelaki yang aku percaya adalah jodoh ku itu... sangat-sangat inappropriate to mey. I mean... I'm smart, I'm stylish, I'm unique, I'm clean, I'm adventurous. aku tak nak la kutuk dia tapi... serious talk, even waktu I'm in love with him aku harap aku tak kawen dengan dia sebab... aku tahu aku tak akan bahagia sebab... he is not the man of my dream.  jadi... dalam aku broken heart, I thank god for giving me a reason to unlove him. HAHAHAHAHA. YOU SUCKS! however, I would like to thank you for not loving me back because if you do, I'm so going to ended up married to not-my-level type of person. hah! xD i wish you all the best my friend.

dan aku... aku dah serik patah hati!
dan aku... aku dah bosan tengok orang lain berseronok.
aku tahu kalau aku terjebak dalam love, chances are... i got broken hearted. dan kalau aku tak berseronok, chances are... aku tak akan move on sampai bila-bila.
jadi aku come out with my own solution to my problem; to live without love.

Q: how do I live without you?
A: by having alot of scandals. they treat me like a princess. I'm having fun. so are they. :)

OK. aku tahu, mesti korang rasa macam aku dah berubah. aku nak jadi player. aku nak balas dendam. aku menganiaya orang lain. aku mempermainkan perasaan orang.
No. korang salah. aku tak balas dendam. Ya, aku berubah. tapi aku tak pempermainkan perasaan orang. aku hanya berkawan. dan kalau dorang anggap aku lebih dari kawan, ianya adalah scandal. aku akan pastikan hubungan aku dan scandal2 aku kekal sebagai scandal. kenapa? sebab aku tahu... dorang tak serious dengan aku. aku ni spare part je. sebab tu aku tak layan lelaki yang jenis baik2 pendiam. aku tak nak mainkan hati orang. aku cuma... entertain lelaki yang bosan dengan girlfriend dorang. WOW. now I sound like a bitch. hahahaha. but seriously laa... kalau bukan aku pon, kalau dia dah bosan, dia akan cari lain juga. at least kalau dia jumpa aku, aku tak berniat nak merampas dia daripada gf dia tau. so aku ni kira baik la bro.

I'm having fun.
he's having fun.
the girl can keep him without knowing what's going on and still be happy with him.
it's a win-win situation. :D

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kisah aku berhenti kerja.

Aku Perempuan Materialistik

Ma <3! ;]