GOOD LUCK for Your Final Exam,

to all UiTM Diploma Students.

jadi, untuk itu… aku nak share sikit tips last minutes study aku. Tapi ini hanya berkesan untuk subject membaca je.

#1, baca nota, fahamkan.

#2, buat nota seringkas-ringkasnya.

#3, karaoke untuk release tension
menyanyi membuatkan anda mengawal pernafasan – ini membantu mengurangkan stress.

#4, JANGAN buat past year.
lecturer suruh buat past year, bukan untuk kita (yang jenis pemalas) ni ya, kawan-kawan? Lecturer suruh student yang rajin-rajin belaka itu. Kalau kita dah baca nota, dah faham, dah buat nota… pastu try buat past year dalam masa 1 hari , memang jawabnya kita menggelabah. sebab? sebab kita jumpa soalan yang kita tak jumpa dalam nota. Jadi, itu akan mencacatkan keyakinan diri kita untuk menghadapai Final Exam. Jadi, ikut je cakap aku ni ; tak payah buat past year untuk subject membaca. kalau nak tahu juga, pergi pinjam jawaban kawan-kawan yang super-rajin anda.

#5, cari spot Questions.
last but not least. N aku tak rasa aku perlu elaborate more on this.

GOOD LUCK!

Comments

Popular posts from this blog

Kisah aku berhenti kerja.

Aku Perempuan Materialistik

Ma <3! ;]