Aku tak percaya CINTA.

Olla semua. Open-mouthed smile

564187_368388019885684_220609761330178_1007066_2051606568_n1st of all, aku bukan tak percaya cinta antara parents kita tu. Aku percaya. Aku sedang bercakap tentang terms yang kaurang sedang guna antara kau dengan kekasih kau. =.=’

Please try not to explain. I don’t wanna know.

Apa sebenarnya yang kaurang faham tentang cinta? Ada yang siap berjanji setia, sehidup- semati (sorang hidup, sorang mati). & kaurang don’t even know what’s LOVE?

Soalan yang cikgu Koko aku sem lepas, En. Yus tanya, “Jika ada orang yang datang pada awak dan berkata ‘saya cinta akan awak’, apa yang awak minta daripada dia?”. Macam-macam jawapan yang diterima. Kasih-sayang lah, intan permata lah, nyawa lah, apa-lah. Tapi akhir sekali, satu jawapan yang tepat yang En.Yus nak dengar muncul, “bukti”.  En. Yus pun berkata, “YA! Bukti. Cinta memerlukan bukti!”. & En.Yus menyambung lagi, “Cik Maryam memahami CINTA”.

Ya. Aku yang beri jawapan itu. Padahal di dalam dewan itu, ada +- 40 orang yang rata-rata nya dah pernah bercinta. Tapi AKU ; aku yang mampu beri jawapan yang di cari oleh En. Yus. Apa yang aku, budak 19 tahun yang tak pernah bercinta ini, tahu tentang CINTA? && apa pula yang kaurang faham tentang cinta?

bunuh kekasih

Jangan cerita pada aku kisah sweet orang dari sekolah bercinta & end up with marriages. Aku dah banyak tengok TV weh. aku dah tahu macam mana cerita kaurang tu. Aku tak nafi ada kisah seperti itu. Tapi tak semua. Kau ada 10 cerita pasal cinta yang sweets. Aku ada double cerita pasal cerita cinta yang tragis. & aku tahu, kau sendiri faham & tahu apa kisah cinta tragis itu.

maryam jamilah

Memang mustahil aku tak pernah rasa nak bercinta. Memang pernah. Pernah sangat. Tapi setiap kali aku berpeluang untuk masuk ke alam percintaan itu, aku cuma akan tolak. Waktu itu, bukan aku segan tahap melampau dan sebagainya.Aku cuma menjadi rasional. Mungkin waktu-waktu sebelum itu aku berfantasi cinta. Tapi bila aku dihadapkan ke soalan ‘one step further’ itu, hati aku dan otak aku akan jawab. Jadi, kau cuma rejected item jerr. Samada aku pernah suka kau atau tidak, itu lain cerita. Tapi jangan risau, ye? Dah ramai dah aku reject. Walaupun aku suka sangatss kat dia. XD XD XD Oh, dah juga jangan risau. Sebab aku hurts cuma sebentar. Sebab aku sentiasa ada back-up MJ & ojanplan. Smile Sebab itu bagi aku, jatuh cinta dan putus cinta ada 1 perkara yang sama. JATUH & PUTUS, dua perkara yang sakit, kan? Contoh paling mudah, aku sedang dengar lagu It Will Rain kat iPhone yang disambungkan kepadanya earphone kat atas katil. Lepas tu, aku tertidur. & aku tertolak iPhone tu. Lalu iPhone itu pun terjatuh. Namun earphone tersangkut, jadi iPhone tak terhempas. Tapi tiba-tiba earphone terputus. Lalu iPhone pun jatuh, tapi tak terhempas. Apa yang kaurang rasa? earphone putus tak sakit sangat, kan? iPhone jatuh yang kaurang rasa sakit. betul tak? Macam itulah aku. Bezanya, aku selalu ada back-up earphone. Jadi, aku tak sedih sangat. Jangan risau. XD XD XD XD

& kepada lelaki yang rasa-rasa macam pernah broke my heart, KAURANG TAK PERLU RISAU, OKeh? sebab aku tak pernah menangis sebab kaurang. Dalam hidup aku, aku cuma akan menangis sebab ;

(lakonan semula menggunakan eye-mo)menangis

#1, menyesal atas SALAH AKU sendiri.
#2, sesuatu yang berkaitan keluarga aku.
#3, takut yang teramat sangat.
#4, terharu yang teramat sangat.

Aku tak akan menangis semata-mata sakit hati mahupun broken heart Broken heart. Jadi, tak perlu perasan sangat. =.='

Aku dah pernah cakap dalam post sebelum ini, “Jangan sayang aku sangat. Aku tak mampu balas sayang itu”. Aku mengaku, bila aku dengar, nyanyi lagu cinta sekarang ni, aku tak rasa apa-apa.

P/s : Tapi aku tak pernah suka lagu Aku Tak Percaya Cinta – Liyana Jasmay. (just so you know.)

Comments

Popular posts from this blog

Kisah aku berhenti kerja.

Aku Perempuan Materialistik

Ma <3! ;]