Ma <3! ;]







The big BOSS.
Inilah AYAH ku.
Nama : Mohd Johari.
Profile : Kawan2 beliau memanggil beliau, JOE.
Beliau juga di kenali sebagai HANG JEBAT.
Bukan sebab beliau pandai bersilat, tapi karena rupanya yang ade rupe macam
NORDIN AHMAD yang belakon dalam citer HANG JEBAT SI PENDURHAKA.
Heheh! Mase kecik2 dulu, pakcik2 ku sume tipu kitorang. Naseb baek kitorang x percaya.
(sebenarnya, kitorang x pecaya sebab... 'ayah kitorang ade kat dalam bilik tengah tido! Mana mungkin dia
ade kat dalam TV tuh!' ) kih3, buduh nyer kite mase kecik2 dulu.



The QUEEN.
Ini Ummi.
Nama : Nordinah.
Profile : Oleh kerana beliau ni suri rumah jadi, xde lah femes sangat.
Hak3! Xde lah! Jangan maen2 woo~! Beliau ini adalah setiausaha persatuan Tropica Apartment.
(jiran ku PANAS kerana ini) hua3! Simpati aku terhadap jiran ku. Seorang yang bercita-cita tinggi.
Sentiasa ada backup plan. Bagus3! NO.1 momma!



The PRETTY belendir one!
This is my sista!
Nama : Maryam Sakinah.
Profile : No comment, No comment, No comment!
Korang nak komen, korang komen, aku tetap xde komen!



The absolutely ME!
This is me.
Nama : Maryam Jamilah.
Profile : manis, rajin, baik hati, suka membantu, manja, pemurah, suka reka citer di samping jujur.
(keterangan yang berwarna biru adalah fiksyen!)
x suka kuah2 yang berwarna Oren. (rendang & kari di kecualikan).
Satu-satunya ahli keluarga MJ yang tak suka Tomyam, yang kata ' lemang x sedap, ketupat OK lah~,
nasi empet terbaikk!, dodol lembek yeck!!, wajik manis best!',
yang bleh makan nasi lemak 3 pinggan tanpa henti tanpa rasa gantok,
yang x pernah makan cencalok (makanan orang Melaka), yang x suka belacan (asal melaka gak).
Start baca magazine dari belakang. Katanya, "cepat habis lah wehh!".
Mempunyai bunga plastik-nya sendiri.
President GLEE GLER.
Hobi : mengintip.



The WANTED!
My 1st younger sister.
Nama : Maryam Masyitah.
Profile : selamba, menjadi perhatian penduduk Tropica Apartment.
aku x tahu apa yang bdk2 laki suke pasal dia.
Tapi yg perempuan, sangat anti dgn dia.
Bagi gossip makcik, dia ni lantang sikit, setakat melawan 2 apelah sangat~.
Anak2 makcik2 tu pon x berani nak carik pasal dengan dia.
Bagi gadis remaja pulak, dorang x suka dia pasal... budak laki suka kat dia.
& seperti yang di mention tadi,dia ni lantang & berani.
Jadi, 1 word suite her, WANTED!
Pegawai penting GLEE GLER.




The Sweet SCARY!
My 2nd younger sister.
Nama : Maryam Hafizah.
Profile : di kenali juga sebagai Cupid.
Kerana.... aa...RAHSIA! Mane boleh kasi tawuu~. Tapi orang xde lah panggil dia Cupid.
Panggil dengan nama dia lah.. Cupid, Sweet.
SCARY?? sebab, dia suka bully orang. 
Isk3! Harap2 dia x tahu aku tulis ini~. Ex-reporter. 
Dia dah resign jadi reporter & kini bekerja sebagai pegawai penting dalam institusi GLEE GLER.



The CHIWEK-est!
My 1st & only brother. 
Nama : Muhammad Fauzan Khusairi. 
Profile : gedik, kuat nanges, ngade2, femes, 
kerjaya sepenuh masa : reporter, 
Kerja sambilan (ketika musim hujan) : perghhh-sawah!. 
Gatal.
Xley tengok budak perempuan yang lawo sikit, misti mau!
(kakak2 yang yang cantik2 ni dia x nampak ker?!) heh, perangai macam shin-chan!
Suke orang yang dah pangkat kakak dia plak 2h! X malu~!




The KETTLE!
This is my 3rd younger sister. 
Nama : Maryam Saidatul Najwa. 
Profile : gedik! Gedik! Gedik! Nak jadi The pretty belendir one. 
Nama dia the kettle sebab, kalo dia menjerit, macam bunyik cerek yang kat rumah nenek aku! 
(baru beli) memanggil2 bila air dah masak. (POYO punya cerek!) 
Kawan dengan budak2 yang xde harapan semboh dari penyakit cemburu. 
Hair-cut style : helmet / hell made / hell mate. Kah3! Dulu dia nanges aku panggil dia 'hell mate'. 
Skang dia bangge dengan nama hair-cut dia yang aku kasi 2h! Hahahahahaha.



The SUPER STAR!
Si shomel dalam family ku. 
Nama melayu : samsiah. 
Nama omputeh : sisi. 
Nama Italy : sisi ae'. 
Nama glamour : merengut. 
Nama mandrin : sisi-ahh. 
Nickname : siah. 3-in-1. 
Dulu dia ada kembar. Kembar dia ni bingittt!! sejak kembar dia di culik oleh Bhai mane ntah!, 
dia jadi 2-in-1.. Sekarang, dia jadi 3-in-1. + si Leman sekali. Leman = kucing. 
Sejak Leman kehilangan identiti dirinya yang sebenar kerana perubahan Hormon, 
Sisi mengganti perangai Leman. Nama kucing ku klasik, bukan?? hahaha. 
(semuanya kerana aku, aku yang suka-suki tukar2 nama dorang. 
Yang laen pulak men ikot2. Huhu~. 
Dia super star kerana ; kemana sahaja dia pergi, dia pasti akan di GERAMi oleh semua orang. 
(gerami? Macam jerami la pule) aku kategorikan Cici sebagai seekor kucing yang berjaya kerana
pencapaian-pencapaian yang berjaya dikecapi oleo Cici. 
Pencapaian : #1, berjaya membuat ramai orang yang takut kucing killer-killer punya takut, menyentuh , membelai & memeluknya. 
#2, berjaya membuat aku & adik beradik aku dimarahi kerana tak bagi dia makan. =.=' (brengset punya kucing!) 
#3, berjaya memenangi hati aku yang sepatutnya aku beri pada si pondan (Rara si kucing hilang ingatan)



The ANNOYING ORANGE
ini ialah kucing The PRETTY belendir one yang di import dari Tg. Malim, perak. Nama dia CENDAWAN. Tapi aku panggil dia wani kerana dia betina. Dia ini keturunan J.W.W Birch. Jahat. Aku tak suka dia. Tapi anak dia aku suka. Tapi anak dia pon jahat macam dia. Anak dia merupakan anak hasil hubungan luar nikah WANI & RARA si kucing hilang ingatan. Gatal. Macam tuan dia. Hampas betul. Macam tak de benda lain nak buat. Buat anak je tahu! Tapi sekarang dia dah insaf sebab anak dia menjadi kali ini & yang paling penting, anak dia tak hitam. Dia tak suka anak hitam. Dia tak layan kalau anak dia hitam. Jahat, kan?



The PUPU
Pupu ialah anak the ANNOYING ORANGE. Tapi aku plan untuk membuatkan dia berperangai seperti Cici kucingku yang comel, hitam & lembut. Keturunan si Pondan (RARA si kucing hilang ingatan)




In memories:

RARA SI PONDAN



LEMAN (CICi's lover)






Ok, cukup sampai sini jer lah. X kirelah macam mana terok pon family aku ni bagi korang, dorang tetap NO.1 bagi aku. & x kire lah macam mana terok pon family aku benci aku (if), dorang tetap No.1! & semua yang aku 2lis di atas bukan membuka aib keluargaku. Sebaliknya, aku cuba memberitahu dunia apa yang membuatkan aku menyayangi keluargaku~. & korang, bersyukurlah selagi mereka ada & anda di beri kesempatan hidup bersama.

 

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kisah aku berhenti kerja.

Aku Perempuan Materialistik