Aku Perempuan Materialistik



     Apa perasaannya bila ada boyfriend yang ada kereta? Ada seorang abang ini, dulu guna skuter. Sekarang DAH ADA KERETA! Tunggu dia ada rumah, boleh suruh masuk meminanglah! XD hahaha. Siapa yang tak nak boyfriend yang ada kereta. Pergi mana-mana pon sejuk je. ada air-cond lah katakan~. Hahahaha. aku serious tentang seorang abang itu. & guess what? He is the one who like me. ceh! Belagak pulak bunyinya. :P mula-mula, time dia ada skuter itu… aku perasan gak lah yang dia asyik-asyik pandang aku. Tapi aku buat budu jelah. Tak mungkin dia pandang aku kalau ada kakak & adik aku di sisi aku. Dorang itu kira macam dominant allele jugak lah. Aku ni recessive allele je. mana-mana lelaki yang tak akan pandang kakak & adik aku itu, memang aku respectlah! Tak payah susah-susah, aku sendiri akan mintak borang kat korang. Suatu hari selepas sehari aku masuk hospital, (ceh, ingat lagi tu) adik aku membawa khabar berita dia ajak couple. Time itu aku… "ceh! Kenal pun tidak, tahu nama pun tidak, secukup rasa dia je nak ajak orang couple macam itu". Selang beberapa bulan, dia potong rambut. Botak. Hensem gak lah. (sebelum ini, rambut panjang. Eww, Please deh!) beberapa bulan kemudiannya lagi yang lebih tepat bulan September ini, dia kembali dengan berkereta. Time adik aku cakap itu… aku chill sahajalah. Tapi bila adik aku cakap, "dia cakap malam ni jugak aku nak ajak dia keluar". Time itu lah aku… "huh? Mamat ni betul ke tak? Dia ingat aku ni pandang lelaki kaya je ke?" selang beberapa minit, "kereta apa??". Hahaha. Ini cerita aku, cerita perempuan-perempuan lain pun, akan +/-sama macam cerita aku ini…
Walaupun dialog begini sering kedengaran ;
  Lelaki : kenapa perempuan materialistic, eh?
 Perempuan 1 : eh. Mana ada. I tak macam itu~

The truth :
    Perempuan 1 : wow! Did chu see that?
    Perempuan 2 : of coz I see!
    Perempuan 1 & 2 : HOT DUDE ON BOARD, BABE!

Aku sendiri pon. Macam itu. Walaupun mungkin tak lah gedik macam perempuan 1 &2, tapi… bila aku Nampak kereta yang ber-tinted, baru, berkilat lebih-lebih lagi bila TERnampak pemandunya lelaki & yang penting, MUDA… mata aku tak boleh lari. handsome, tak handsome… itu lain cerita. Yang penting, DIA ADA KERETA! Bukan apa, cuma….kagum. It was like… "Wow! Muda-muda lagi dah ada kereta." Itulah hakikatnya. perempuan memang suka lelaki yang ada kereta. Walaupun ada CINTA SEJATI ;
    Lelaki[1] (menaiki kereta) : hye! Wanna ride?
    Perempuan : ermm…
     Lelaki[2] (membonceng motosikal) : pergilah. Naik motor panas. Nanti terbakar pulak kulit you. Lagi pun,         naik motor bahaya. tak stabil. Center of gravity nya tinggi sangat, kan?
    Perempuan : tak apa lah. I have transport. I like motorcycle.
     Lelaki[1] terus memandu laju. Perempuan3 memerhati sahaja.
    Perempuan : I sayang kan you.
    Lelaki[2] : I trust you. Walaupun you naik kereta dia tadi. I know you will not cheat on me.
    Perempuan : I trust you too, hun. Satu hari nanti… I percaya you boleh beli kereta yang lebih besar lagi.

Is it clear now? "beli kereta yang lebih besar". Imej kereta masih ada dalam fikiran perempuan itu. TRUST is the key to cover our passion toward CAR. Memang. Itu hakikatnya. TAK ADA perempuan yang tak gila bayang kat lelaki yang ada kereta. Well, it's all about CAR. Tapi yang perit, bila kereta juga menjadi alasan : bila lelaki itu gila sayang kat kereta. Orang kat sebelah pon dia lupa. Asyik-asyik pergi bengkel. Heh! Tinggal jelah lelaki macam itu. Dia dah bosan dengan ko maknanya tu. Cari orang lain yang ada kereta juga.

Hey! Terimalah kenyataan. Aku tahu ini annoying. Aku tahu lelaki tak suka perempuan yang materialistic. Ramai lelaki & perempuan dok menuduh itu & ini. Sebenarnya dua-dua salah. lelaki pun, suka kat perempuan cantik. Korang ingat, perempuan suka ke lelaki yang suka kat perempuan cantik?? Tapi ada ke lelaki yang tak suka perempuan cantik? Jadi, terimalah kenyataan : "PEREMPUAN SUKA DUIT, LELAKI SUKA PEREMPUAN CANTIK"

Dah. Habis cerita.

Comments

Popular posts from this blog

Kisah aku berhenti kerja.

Ma <3! ;]