i'm deleting my facebook account!

why? this is because.... i'm sick of FB! cukuplah sekali aku di khianati. tak sanggup aku nak di lukai lagi. ceh3, macam ayat orang bercinta pule. actually, sebabnya ialah... facebook pernah mempamerkan phone number aku di.... di page aku lah. kat information lah rasanya. perghhh! memang serik lah! macam2 no. masuk phone aku. dari Maldives pon ada! hebat, bukan?? & buduhnyew, ada orang cakap aku ni bohsia lah pak enn?? amekk kaw! aku jual no. ko plak kat myspace. kah3! padan mukak lo! huh! lagi 1, ini juga sebagai tanda sokongan padu aku terhadap pejuang2 GAZA. save palastino. freedom for Palastine. BOYKOTT ISRAEL! yeah! bagi memanjang-manjangkan lagi post kali ini, aku nak bagi tahu
cara2 nak delete account facebook.
  1. login ke akaun Facebook anda seperti biasa.
  2. taipkan alamat ini di dalam browser anda :   https://ssl.facebook.com/help/contact.php?show_form=delete_account
  3. klik di atas butang submit untuk langkah seterusnya.
  4. anda akan diminta untuk memasukkan kata laluan anda dan beberapa semakan sekuriti yang lain sebelum proses pemadaman akaun anda akan bermula.
  5. selepas proses pemadaman bermula, anda akan menerima e-surat (e-mail) dari facebook dan di dalam masa 14 hari jangan gunakan akaun facebook lagi kerana jika anda menggunakan apa-apa kemudahan facebook, proses pemadaman akan terhenti.


bukan aku saja yang pernah kena 'pendedahan secara tidak sengaja oleh pihak Facebook' ini. ramai lagi. sebab itulah diadakan Hari Meniggalkan Kemudahan Facebook iaitu pada 31 May 2010.

sebenarnya ada 2 cara untuk menamatkan kemudahan Facebook. pertama, seperti yang tertera di atas, kedua...
menggunakan kemudahan Deactivate.
Arahan Deactivate tidak memadamkan akaun seseorang pengguna secara keseluruhan, maklumat masih lagi disimpan di Facebook. apa yang dilakukan oleh Facebook adalah menyorokkan maklumat pengguna tersebut daripada pandangan umum dan rakan-rakan facebook yang lain. Akaun facebook yang telah di deactivate boleh di aktifkan semula jika pengguna tersebut berubah fikirannya. untuk melakukan arahan deactivate ikutilah arahan berikut:
  1. Login ke akaun facebook anda seperti biasa.
  2. Pilih menu Accoun > Accout Setting
  3. pilih arahan Deactivate Account
  4. klik di atas capaian deactivate. facebook akan menuba untuk mengubah hasrat anda dengan mempamerkan nama-nama rakan anda yang akan anda tinggalkan jika anda menurutkan hasrat anda untuk meninggalkan Facebook.
  5. jika anda ingin juga meneruskan hasrat anda, pilih sebab-sebab mengapa anda ingin memadamkan akaun anda dan akaun anda akan disorokkan secara serta-merta.
anda masih berpeluang untuk mengaktifkan akaun anda jika persepsi anda terhadap Facebook telah pun berubah.

Comments

Popular posts from this blog

Kisah aku berhenti kerja.

Aku Perempuan Materialistik

Ma <3! ;]