perampas!! itu aku?? yeker...??

Aku ni~ bosan, kecewa or sunyi? Aku sendiri tak dapat pastikan. Aku bukan nak jadi perampas! (tapi, mcm best jer bunyik nyer?!) aku... cuma nak hak aku kembali! Dia mungkin bukan milik aku & aku mungkin xnak dia jadi milik aku. Tapi still, dia hak aku sebab... cerita kitorang belom habis lagi! Mungkin salah aku sendiri tapi, erm...salah dia lebih banyak. Sebab dia tu cepat sangat putus asa. Cuba kalau dia tak putus asa, mungkin sekarang dia dah dapat apa yang dia nak. Selain itu, aku jugak walaupon terpakse mungkin akan x se-evil sekarang. Tadi, aku bagi kad raya kat dia. Tapi, aku x perasan yang ade 'mata-mata' kat situ. Jadi timbul lah 1 topik tentang kisah lama. “ko ni nak bagi 2 agak2 r, nanti dia report pulak!” kata dia. “eleh~! Tunjuk jer lah kad 2. bukan ade ape2 pon dalam 2.& tak kan j-les lagi kott~!” balas aku. & selepas 2 topik 2 jadi panjang & berlarutan. Dia pon dok sebelah aku. Masa 2, pinggan & periuk (p&p) kacau dia.



P&P: hey, you apasal kacau dia? You kan ada GF. Pergilah kacau GF you 2.
Dia: sukati saya lah!
P&P: mana boleh!
Dia: apsal pulak?
Aku : xpelah~!
Dia: xpelah~! Dia suka~
P&P: mana u tau?
Aku: yer2, saya suke...

& kitorang pon gelak2 same2...
Lepas 2 dia jumpa 'diary merata-rata' aku. Heheh! (diary 2 pasal aku kecewa dengan sikap bdk lelaki yang selalu lupa janji dorang) & dia tanya lah siapa yang aku maksudkan. & dah nyata kat situ, SEMUA LELAKI YANG LUPA JANJI DORANG! & dari situ, aku pon bukak cerita lama memandangkan dia berminat nak dengar. Dulu, dia cakap sanggup tunggu sampai abis PMR tapi x berapa lama lepas tu, dia dah pon couple dengan orang lain. & aku cakap lah~ “masa ko cakap macam tu, aku nak cakap, 'kalau result ko lagi OK dari aku, aku akan accept ko'” lepas 2, aku sambung lagi, “ nasib baik aku x cakap! Ha3!” . Muke dia lepas aku cakap macam 2 sangat klakar! Macam x percaya ade, macam cube ingat balik cerita aku tu ade, macam terkejut ade... ha3! Yer~! Sangat2 lawak! Lepas 2 dia tanya pulak pasal benda lain. Pasal... aku still single or not. & seperti yang diketahui ramai, I'm always single! Dia ulang kembali pertanyaan lama. Tp lepas tu, dia tanya lain pulak, “dah berapa ramai ko reject?” & oleh kerana dah 4 tahun menyinggle, aku pon dah lupe berapa ramai... & bile aku kire2 balik, xlah ramai sangat...(tapi kenapa aku rase cam banyak jer??) ade lah dalam...7-8 orang... & dia cakap, “perghh!! dalam banyak2 tu, mane yang ko hampir jatuh?”. “erm, ade dua!” aku balas. “hah, aku lah tuh!” kata dia. Perasan nak idop! Bukan dia! Lepas 2 dia blah! Aku pon pelik lah~! Tapi, x kesah lah... lepas 2, gi dok kat kerusi kawan di row sebelah... mase kat situ, dia dengan budak2 lelaki India. Budak2 laki india 2 panggil aku & cakap, “MJ, dia suka awak”. & lepas 2 aku balas, “ yer2, saya tahu...”. Lepas 2 kitorang sume gelak. Aku pandang dia. Mumule dia x gelak. Lepas 2, dia nampak aku pandang dia, dia pon senyum2-gelak~! Mase balik, Zia cakap kat aku yang GF dia nampak dia dok sebelah aku, lepas 2 dia terus bangun dari kerusi itu. Erm~! Patutlah dia main blah jer dari kusi 2 tadi~. & cerita 2 berlanjutan pasal GF dia titibe jadi senyap sangat. Sebenarnyer, perasaan aku pada dia still same cam dulu... x berubah sedikit pon! Tapi, ape perasaan 2? aku pon x tahu... perasaan sama yang aku rasa pada sume kawan2 lelaki aku yang lain. Aku ngaku, aku suke borak dengan dorang! Tapi, aku sedar~ yang dorang tu cuma sekadar kawan. Jadi, aku tak mungkin ganggu kebahagiaan orang lain. Aku memang dah biasa dengan sume nih~! GF2 sume risau betol bile BF dorang borak2 dengan aku~. Yelah, kan aku ni always single. Tapi xyah risau lah! Kitorang mmg enjoy borak sesame. Tapi, aku gak slalu ingat kan dorang yang dorang 2 dah ade GF mase kitorang borak2. Xyah risau keh? Aku ni baik~! Betol~ x tipu~ betol~!

Comments

Popular posts from this blog

Kisah aku berhenti kerja.

Aku Perempuan Materialistik

Ma <3! ;]