Jodoh itu telah tertulis.

Assalamualaikum & Salam sejahtera,
Dikesempatan ini, aku ingin mengucapkan Selamat Pengantin Baru kepada kawan aku, Khadijah (wali hakim kau tu tak kasi panggil kau Katy dah. =P ) yang baru saha menamatkan zaman bujangnya pada 18/11/2012 iaitu pada hari Ahad lepas dengan suaminya, Hanif. kan? Hanif, kan? err… tak ingat pula. heheh. =.=’ Apa-apa pun, semoga kau berbahagia dengan pasangan hidup kau tu, ye? Open-mouthed smile seperti kata-kata pembalut hadiah aku tu, START SPREADING GOOD NEWS! XD XD (walaupun aku sendiri tak berapa pasti akan maksudnya. =P )





//gambar di remove atas sebab-sebab tertentu
Lawo, kan? Siapa lawo? dua-dua lah lawo. Dua-dua muka macam retiss. Suitsssangatss.
Baiklah, nak dijadikan cerita… waktu kat kenduri kawen Katy ni, berlaku lah sesi bertemu keluarga aku & kawan-kawan aku. Iyelah, waktu raya tak sempat nak jumpa. Waktu kenduri kawen ginilah kita berjumpa. Family aku, memang kenal semua BFF aku. BFF aku pun, hafal semua nama ahli keluarga aku. 0_o yeke? entahlah. HAHAHA.
& di sana, Atiqah telah menegur tentang berat badan adik aku, Pyja yang semakin menurun. Yep. Memang. Dia makin kurus. Kerana tabahan serta sokongan & dorongan keluarga kami!! YEAHH! XD XD (over pula) & Atiqah ada cakap, “Habislah kau. Sebab Pyja tu kalau kurus mesti lagi cantik daripada kau”.
DSC_2217Seriously? kau expect aku akan cuak ke? HAHAH. Not at all. Atiqah, aku tak marah kau cakap macam tu. In fact, aku dah lama sedar akan hakikat ini. Kalau kau sedar lah, kan? Semua anak kedua dalam mana-mana keluarga pun, muka dorang paling sememeh sekali dalam adik beradik dorang. =.=’ & anak kedua itu, termasuklah aku. Yeap, aku mengaku. Muka aku paling sememeh sekali dalam family aku. Tapi, who cares? Definitely not me.
Kenapa? Sebab aku yakin pada jodoh. & Aku tahu tentang fakta yang perempuan hanya boleh kawen dengan seorang lelaki sahaja pada satu-satu masa. Jadi kenapa nak risau? Kalau ada 10 orang datang masuk meminang pun, seorang je yang perempuan itu boleh terima.
OK, macam ni. Kalaulah suatu hari nanti, aku balik bawa boyfriend aku untuk kenalkan pada family aku. & tiba-tiba pula waktu tu dia terlihat adik-adik aku yang lebih lawa daripada aku. & dia rasa suka kat adik aku tu. Apa yang dia perlu buat adalah beritahu aku yang dia dah jatuh cinta pandang pertama pada adik aku. Aku mungkin akan rasa kecewa. Tapi, kalau dah adik aku pun syiok kat dia, buat apa aku nak halang, kan? Baik aku berhambos ke Pulau Pangkor, bercuti sambil cuci mata tengok tourist yang jauh lebih kacak daripada Future Ex-Boyfriend aku tu. XD XD sementara dorang bertunang kat Klang. TT.TT isk3. sedih gila cerita aku!!!! Graaaa!!! Tapi, adik aku tak syiok kat dia, dia yang lebih-lebih perassan, jangan harapplah aku nak kat dia lagi. =.=’ Ingat aku boleh bahagia ke hidup dengan orang yang tergila-gilakan adik aku sendiri.
& konsep yang sama juga di apply pada kawan-kawan aku ; yang rapat atau tidak.
DSC_2190Jadi, kesimpulannya ialah… aku serahkan kisah cinta aku pada jodoh yang telah ditentukan oleh Allah. & aku tak risau tentang siapa lebih cantik daripada aku. Lagipun, cantik tu tak kekal lama. Kasih-sayang, perasaan hormat, iman & amalan kita yang akhirnya dinilai. Smile








Yang Jujur,
Maryam Jamilah. XD
DSC_2185
Lagipun, ini keluarga aku. Selagi aku mampu, aku akan buat apa saja untuk dorang. Smile Won’t chu do the same?

Comments

Popular posts from this blog

Kisah aku berhenti kerja.

Aku Perempuan Materialistik

Ma <3! ;]