rahsia kuku yang panjang & menawan....



Kisah di sebalik kukuku yang panjang....
kepada semua rakan2 ku yang asik tanya kenapa kukuku panjang...oleh kerana korang tidak mahu menerima penjelasanku yang sungguh ringkas iaitu,LUPE, jadi aku tujukan sebuah kisah benar khas untuk mu... kisahnya bermula dengan hari sabtu. Setiap hari sabtu, aku akan bangun lambat sebab, semalamnya aku busy menonton TV kalo tak pon, aku busy chit-chatting dengan orang2 yang agak penting dalam hidup aku. Apabila aku tersedar, hari dah pon siang. Jadi, mulalah seruan membuat kerja bergema. Jadi, takde time untuk aku uruskan diri sendiri dulu. Selepas itu, barulah aku uruskan diri sendiri. Lepas tu, makan. Mase makan, nampaklah kukuku yang dah giler punye panjang ahh! Tapi, disebabkan oleh dah pon bace doa & dah pon basuh tangan, jadi... makan jer lah! Lapar nih! Namun selepas makan, terlupe pule. Dan begitulah seterusnyer... lupe,lupe dan lupe.... hari ahad. Oleh kerana semalam dah berjalan sane-sini, hari ni kenelah bertungkus-lumus siapkan keje skola, barang2 skola. Jadi, tak cukup mase untuk ingat kukuku yang panjang. Hari isnin pun tiba, dah sampai skola... korang tegur barulah aku teringat aku lupa nak potong kuku. Sebelum balik, aku mula memasang angan2 untuk memotong kuku. Tapi, esoknyer...kukuku tetap panjang kenapa? Sebab, petang tu...aku penat sangat lalu terus tido. Malamnyer baru terjaga. Malam pulak, ingat homework yang di tinggalkan di atas meja. Esoknyer lagi, dah ingat dah... ketip kuku nyer pulak hilang... jadi, itulah kisah di sebalik kukuku yang panjang... dah? Puas hati? Nak tanya apa2 lagi? Jangan risau... selepas tulis ni,akanku terus pergi ketip kukuku ini, okay??

Comments

Popular posts from this blog

Kisah aku berhenti kerja.

Aku Perempuan Materialistik

Ma <3! ;]